نسرین ستوده تهدید به اعتصاب غذا کرد

0 نسرین ستوده تهدید به اعتصاب غذا کرد

به گزارش سحام نیوز نسرین ستوده، زندانی سیاسی و از وکلای زندانیان سیاسی؛ تهدید به اعتصاب غذا کرد.

بنا به گزارش های رسیده به سحام، نسرین ستوده در اعتراض به برنامه چینی برای محرومیت از دیدن فرزندش، دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

در اقدامی هماهنگ، روز ملاقات این زندانی سیاسی به چهارشنبه هر هفته تغییر کرده است. این درحالیست که مهد فرزند خردسالش، نیما؛ نیز در همان روزهای چهارشنبه، فعالیت فوق برنامه دارد و مدیران مهد نیز با عدم حضور این کودک در این برنامه ها، مخالفت کرده اند. این همزمانی، حکایت از اقدامی برنامه ریزی شده برای افزایش فشار بر این فعال مدنی دارد.

در واکنش به این اقدام، نسرین ستوده اعلام نموده، در صورتی که چهارشنبه هفته آینده قادر به ملاقات با فرزندانش به صورت حضوری نگردد دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهد زد. بنا به این گزارش پیش از این، همسر و فرزندان نسرین ستوده روزهای یکشنبه برای دیدار با وی به اوین مراجعه می کردند. نسرین ستوده عضو کانون مدافعان حقوق بشر، کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز علیه زنان، و انجمن حمایت از کودکان بوده و وکالت پرونده‌های بسیاری از فعالان حقوق بشر، فعالان حقوق زنان، کودکان قربانی کودک آزاری و کودکان در معرض اعدام و همچنین وکالت برخی متهمان حوادث پس از انتخابات را برعهده داشته‌است. ستوده در سال ۱۳۸۸ برنده جایزه حقوق بشر «سازمان حقوق بشر بین‌الملل» شد. در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ نسرین ستوده به اتهام اقدام بر علیه امنیت ملی و تبلیغ بر علیه نظام بازداشت شده و به زندان اوین منتقل شد. وی طی این مدت، از مرخصی و ملاقات حضوری محروم بوده است.

nasrin sotoudeh children نسرین ستوده تهدید به اعتصاب غذا کرد

نسرین ستوده تهدید به اعتصاب غذا کرد Source: Sepidedam.Org

Leave a comment